19. juli 2016

Back in Colorado!

Jeg er lige nu tilbage i Colorado efter jeg rejste hjem fra mit udvekslingsår i denne smukke stat for næsten 1 år siden. I de 3 uger jeg har været her er der sket mange forskellige ting!

Jeg har boet ved min fantastiske 1. værtsfamilie, Claire og Craig, i alle 3 uger fra den 28. juni-20. juli og har herfra besøgt mine andre familier:
2. værtsfamilie - Maddy, Sydney, Lisa og Marc
3. værtsfamilie - Signe og Geoffrey

Seeing my host families again
Det har været SÅ dejligt at se mine værstfamilier igen, jeg havde sådan savnet dem og ved, at jeg kommer til at savne dem inderligt når jeg flyver fra Colorado igen den 20. juli. Jeg glæder mig allerede til at se dem igen næste gang jeg kommer på besøg!

Ascent Community Church
Jeg havde sådan set frem til at besøge Ascent Community Church igen efter ikke at været der i næsten et helt år. Det er, som jeg før har sagt, den mest awesome kirke jeg nogensinde har været i. Det er sådan et dejligt sted, man kan ikke gøre anden end at føle sig velkommen. I løbet af mit udvekslingsår hjalp jeg til i kirkens café, hvilket jeg heldigvis også havde mulighed for 2/3 af de søndage jeg har været her på besøg.


Red velvet cupcakes
Celebrating 4th of July - again
Den 4. juli var Independence Day og det skulle selvfølgelig fejres med manér igen i år. Jeg stod op kl. 5.30 am hvorefter jeg sammen med Craig kørte til Superior for at hjælpe med at gøre klar til byens store pandekagefestival sammen med andre frivillige fra the Boulder Valley Rotary Club. 
Da vi kom hjem deltog vi i nabolagets hyggelige 4th of July Parade. Om eftermiddagen kom der omkring 60 gæster over til en stor 4th of July fest. Jeg havde lavet red velvet cupcakes med det amerikanske flag på som vi spiste inden vi om aftenen kørte til Waneka Lake hvor vi igen i år så det flotte fyrværkerishow. Det var simpelthen sådan en god dag!

Shopping 
Jeg har selvfølgelig været ude og shoppe flere gange mens jeg har været her. Jeg har opdaget at jeg nemt kan få 7 timer til at gå med shopping i diverse butikker i Boulder. Alt i USA er bare meget billegere i Danmark (bortset fra telefonabonnementer og vaniljestænger). Den 8. juli cyklede min værtssøster Maddy og jeg også til Pearl Street på tandemcykel og shoppede og spiste is i varmen, hvilket var sådan en hyggelig dag. 

Bowling
Onsdag den 6. juli blev jeg hentet af den sødeste kvinde ved navn Junior som også er medlem af Boulder Valley Rotary Club. Hun havde inviteret mig med ud og bowle, hvilket jeg er helt vild med. Jeg har ikke bowlet i årevis, men det gik ganske fint alligevel. Vi spiste frokost på PizzaRev, hvilket er et super lækkert sted hvor man kan lave sin egen sprøde pizza, og derefter forsøgte vi at brænde et par kalorier af ved at gå rundt om Waneka Lake. 


On the way to the top of Bear Peak
Hiking Bear Peak
Lørdag den 9. juli kørte Claire, Craig og jeg til the Front Range for at hike Bear Peak Mountain - et bjerg med en elevation på 2,578 meter i kanten af Boulder. Turen mod toppen mindede mig venligt om hvor dårlig form jeg er i og de 34 graders celsius med skarp sol gjorde mig rigtig glad for at jeg havde taget 4 flasker iskoldt vand med. Efter 2 timer stod vi endelig på toppen af bjerget og det var det hele værd. Vi havde den smukkeste udsigt helt fra Boulder til Denver på den ene side og Rocky Mountains med sne på bjergtoppene på den anden side.
Jeg hikede også bjerget i oktober 2014, hvilket var en af mine absolut bedste førstegangsoplevelser i løbet af mit udvekslingsår.
Samme dag spiste vi aftensmad hjemme ved Kit som var min Youth Exchange Officer og hans søde kone Francie, hvilket var rigtig lækkert. Aldrig har jeg smagt så god en blåbærtærte. 

Country music and line dancing - Grizzly Rose, Denver
Søndag den 10. juli var jeg blevet inviteret med på countrybaren Grizzly Rose i Denver, hvor jeg hurtigt fandt ud af at line dancing ikke bliver min vej i livet. Det var vildt sjovt at prøve, men jeg har aldrig før haft så ukoordinerede bevægelser på et dansegulv. 

Jeg gik selvfølelige heller ikke glip af EM-finalen denne søndag med Portugal vs. Frankrig som jeg så sammen med Craig. Jeg kan afsløre, at der blev råbt en del af TV'et den eftermiddag, men det er vidst ikke nogen nyhed når der er sport i fjernsynet.  


Karly, Jilly and I about to go paddle surfing
Birthday in the states - again
Onsdag den 13. juli blev jeg pludselig 19 år. Jeg syntes lige at jeg var blevet 18 år, men det er efterhånden ved at være et år siden, pudsigt nok.
Jeg tog til Boulder Reservoir sammen med mine 2 veninder, Karly og Jilly, hvor vi prøvede paddle boarding i 30°C. Det var SÅ hyggeligt at se dem igen. 
Senere på aftenen tog Claire og Craig mig med ud og spise på Lucky Pie, en af mine absolutte yndlingsrestauranter i lokalområdet. Ikke nok med det så fik jeg også en fantastisk fødselsdagsgave fra dem - fri adgang til Empire State Building og the Liberty Cruise til når Viktor og jeg skal til New York City inden længe!

Udover min egen fødselsdag bliver jeg også lige nødt til at lave et shoutout til min søde Farmor som fyldte 75 år den 12. juli. Endnu en gang tillykke med fødselsdagen, Farmor!



Rocky Mountain National Park
Family trip to Rocky Mountain National Park
Lørdag den 17. juli bestemte vi os om morgenen for at tage en tur til Rocky Mountain National Park. Vi var væk i godt 8 timer hvor vi kørte igennem de smukke bjerge og så både elge og kronhjorte i den grønne natur. Vi stoppede i landsbyen Grand Lake hvor vi blandt andet spiste frokost ved den store sø med de flotte omgivelser. I løbet af mit udvekslingsår nåede jeg aldrig ind i selve Rocky Mountain National Park, så det var en vildt fed oplevelse at få med dette år!

Rotary meeting
Jeg er så glad for, at jeg har haft mulighed for at deltage i hele 3 af Boulder Valley Rotary Clubs Rotarymøder mens jeg har været på besøg. Det var rigtig fedt at se alle de søde rotarianere igen, og de var også rigtig glade for at se mig igen. 

Der er ikke meget der har ændret sig her i Colorado, heldigvis, men alligevel føles det hele anderledes. Sidst jeg var her var jeg en udvekslingsstudent og dette år har jeg 'bare' været en turist, hvilket føles lidt underligt. Jeg er stadig utrolig glad for at jeg valgte at tage til Colorado dette år, det har været rigtig godt for mig at se at alting stadig er helt okay herovre, og jeg glæder mig allerede til at jeg skal tilbage hertil i fremtiden.

Nu ser jeg frem til den 20. juli hvor jeg flyver fra Colorado til New York City hvor jeg skal tilbringe 5 dage sammen med min søde storebror inden vi flyver hjem til Danmark sammen!










Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!


Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

The flight from Frankfurt to Denver
Waneka Lake, Lafayette
From the top of Bear Peak looking down at the city of Boulder
The top of Bear Peak
Rocky Mountain National Park
Grand Lake
Yezi 
Beautiful surroundings in Grand Lake

Ingen kommentarer :

Send en kommentar