31. oktober 2014

Sådan forløb min oktober!

80 dage på amerikansk jord - jeg klager ikke, for jeg har det stadig ganske godt, og har oplevet en masse spændende ting denne måned, som jeg glæder mig til at fortælle jer om! Vejret er stadig varmt og lækkert, bladene skifter farver og falder af træerne og jeg har fået spist min første peanutbutter sandwich nogensinde!


Amerikansk fodbold - CU Buffaloes vs. Oregon State

D. 4. oktober var vi til endnu en amerikansk fodbold kamp på CU's hjemmebane, Folsom Field. Jeg kan huske at jeg i starten af mit ophold godt kunne se amerikansk fodbold på TV, men det var ikke noget jeg råbte hurra for. Nu synes jeg pludselig at flere af kampene er vildt spændende og kender til flere af holdene fordi vi ser det hele tiden!

Boulder Valley Rotary Club's dictionary project
Torsdag d. 9 missede jeg en time i skolen i bytte for at deltage i Boulder Valley Rotary Clubs Dictionary Project. Projektet går ud på at tage rundt på forskellige elementary schools og fortælle børnene omkring hvad Rotary er og på samme tid give dem nogle vildt blærede gratis ordbøger. Det var en vildt god oplevelse at opleve børnenes entusiasme omkring ordbøgerne. De var vildt glade og helt oppe at køre!

Homecoming '14
Homecoming 
Lørdag d. 11. oktober var der Homecoming på kalenderen! Vi var en stor gruppe piger der mødtes om aftenen og gjorde os klar sammen inden vi tog indtil byen og spiste på en lækker pastarestaurant inden vi tog hen på festen på skolen. Selve festen på skolen var nok ikke højdepunktet for aftenen, men det var helt klart en oplevelse og det sætter jeg klart pris på!

Hiking Bear Peak Mountain 
Lørdag d. 18. stod solen igen højt på himlen og vejret var skønt, så vi besluttede os for at bestige Bear Peak Mountain, et bjerg med en elevation på 2,578 meter i kanten af Boulder. Claire og Craig havde selvfølgelig allerede besteget bjerget et par gange før, så de vidste hvad det handlede om. Da vi endelig nåede toppen ventede der en udsigt der ikke kan beskrives. 
Det var simpelthen så smuk en udsigt!

Endnu en skøn søndag
Søndag d. 19. oktober tilbragte jeg sammen med Simon, en rotarianer fra min Rotary klub, og hans søde familie, da de havde været så venlige at invitere mig til en CU volleyballkamp. Efter kampen tog vi ud til en ''Pumpkin Patch'' og købte græskar til Haloween, og senere spillede vi fodbold og tog ud at spise. Det var en utrolig dejlig dag og jeg er så taknemmelig for, at de ville tilbringe deres søndag sammen med mig!

Swim practice
Eftersom pigernes svømmesæson snart starter på Boulder High School tænkte jeg, at det var en god idé at afprøve mine mine svømmeevner. Derfor tog jeg til en pre-season træning sammen med Carolina fra Spanien. Endnu engang lærte jeg noget nyt om mig selv - svømning er nok ikke helt mig - jeg er mere til holdsport!

Decorating pumpkins
Amerikansk fodbold - CU Buffaloes vs. UCLA
Lørdag d. 22. var vi til min 4. amerikanske fodboldkamp på hjemmebane! 

Pumpkin decoration @ the Family Learning Center
Fredag d. 24. kørte vi fra Boulder High Interact klubben over til Boulders Family Learning Center, som er en form for fritidsklub for yngre børn hvis forældre arbejder længe. Vi medbragte 40 græskar, maling, glitter, lim, perler... you name it! Det var en stor succes, for børnene synes, at det var vildt sjovt at dekorere græskarene!

Rotary Fund Raising Dinner
Samme dag var Claire og Craig så søde at køre mig til Centannial (lidt vest for Denver) hvor jeg skulle være sammen med Amanda og Tiago, Rotary udvekslingsstudenter fra henholdsvis Sverige og Brasilien. Vi tog sammen med Amandas værtsfamilie til en Rotary "velgørenheds middag", hvor vi tilbragte en rigtig hyggelig aften med lækker mad.

Hvis du har lyst til at se flere billeder fra mit udvekslingsophold har jeg lavet et fotoalbum på Facebook som du kan se ved at klikke her!

Men ja, 80 dage i staterne - åh, hvor går tiden dog allerede alt for hurtigt! Jeg savner min familie og venner, men er indtil videre heldigvis stadigvæk ikke ramt af hjemve, hvilket jeg er utrolig glad for!
Endnu en smuk solnedgang

I'm on a roller coaster that only goes up!










Hvis nogle af mine indlæg her på bloggen giver anledning til spørgsmål, så skal du endelig ikke holde dig tilbage! Skriv i kommentaren, på Facebook eller send mig en E-mail - bare spørg løs!
Kunne du også tænke dig at ansøge om at blive Rotary udvekslingsstudent? Læs mere om Rotary Youth Exchange på http://www.rotary-yep.dk

Ingen kommentarer :

Send en kommentar